Alternatieven voor webbureaus zoals The Aim

Alternatieven voor webbureaus zoals The Aim

Internetmarketing is niet eenvoudig, en dat is onlangs nog maar eens bewezen. The Aim, één van de grootste online marketing agency’s in België, moest onlangs zijn deuren sluiten. Meer dan 15 jaar ervaring en een 40-tal werknemers zorgden voor een indrukwekkend portfolio, maar waren niet genoeg om het bedrijf te redden.

Waar ging het fout? Wat kan er beter? Hoe kan zoiets in de toekomst vermeden worden? Het belangrijkste hierbij is om de nodige lessen te leren. We zijn er dan ook van overtuigd dat de ‘brains’ achter The Aim niet bij de pakken zullen blijven zitten!

Maar daar ben jij momenteel niet mee geholpen. Je had een website bij The Aim, en wil deze nog steeds onderhouden of vernieuwen. Of je hebt een website bij een ander online/website/marketingbureau, maar zou graag veranderen? De nieuwe weg die ze inslaan staat je niet aan maar je weet niet wat de alternatieven zijn?

Waar moet je jou toe wenden? Wie kan je helpen? Je bent op zoek naar alternatieven voor je online webbureau en kan bij je zoektocht door het bos de bomen niet meer zien? Wij zijn hier om je te helpen.

Alternatieven voor The Aim of andere webbureau’s.

  1. In-house
    Een eerste alternatief voor The Aim is om het online gebeuren niet meer uit te besteden. Alle middel & grote bedrijven en overheden breiden, de laatste jaren, het aantal communicatie- en marketingmedewerkers uit.
    Je eigen communicatie/marketingteam is misschien wat té vroeg voor jou. Geen zorgen, tegenwoordig kan je, met behulp van het internet, ook duizenden freelancers vinden. Iemand voor je website, iemand voor je content, iemand voor je design, iemand voor je social,… Voor elke categorie bestaan er honderden mogelijkheden. Het vraagt wel wat tijd, moeite en mogelijke frustratie om de juiste personen te vinden. Je kan natuurlijk ook interviews houden en iemand half- of voltijds aannemen om de zorgen rond het online gebeuren uit jouw handen te nemen. Of het volledig solo doen. Je eigen SEO verzorgen? Hier kan je beginnen
  2. Een ander bureau
    Websites en online marketing blijven een wereld op zich. Het kan zijn dat het voor u niet interessant is om uw beperkte tijd en geld in voltijdse medewerker wil steken. Opleidingskosten, of niet de juiste match, zorgen ervoor dat je uiteindelijk meer geld verliest dan dat je eruit haalt. Een bureau zoals het onze kan je daarbij helpen. Wij nemen contact op met je vorige provider en zorgen ervoor dat je je gegevens kan behouden.  Wat nog mooier is, we zorgen ervoor dat je zelf met je website aan de slag kan. Mits enige oefening word je gewoon je eigen webmaster. En dat hoeft je geen duizenden euro’s te kosten.
  3. Herbekijk je marketing plan
    De wereld verandert voortdurend. Dat klinkt misschien cliché, maar het is daarom niet minder waar. Er was een tijd waarin het hot was om een website, webshop, newsletter,.. te hebben. Maar is dat wel nodig?
    Samen met jou kunnen we je doelstellingen en marketingplan herbekijken door middel van een Osterwalder, SWOT, Destep-analyse,… Online aanwezig zijn is natuurlijk belangrijk, maar in welke mate is het nodig voor jou? Is een facebook-pagina genoeg? Misschien kan je je publiek beter bereiken door middel van folders of radioboodschappen, sponsoring of affiliate marketing? Unieke geschenkjes of gerichte Ad-sense advertenties? Stof tot nadenken!

 

Hopelijk hebben we je hiermee wat verder kunnen helpen. Indien je graag zelf de handen uit de mouwen steekt kunnen we ook steeds boeken zoals: Positioning, The battle for you mind & Thinking Fast and Slow aanraden. Beiden zeer toegankelijke boeken die de wetenschap achter het maken van beslissingen doorlichten.

About Kristof Vanmunster

Kristof is de co-founder van Incendiary, online marketeer & SEO / SEA expert. Vraag hem alles over Google analytics, Mailchimp, Google AdWords,... Linkedin: Kristof Vanmunster

Leave a Reply